





4. c
V 4. c razredu smo v šolskem letu 2024/25 v okviru šolske sheme izvedli delavnice, v katerih smo se seznanili z: mavrico zelenjave in sadja, značilnostmi sadja in zelenjave, z vzroki, zakaj je dobro uživati različne barve sadja in zelenjave, koliko zelenjave in sadja je potrebno dnevno zaužiti ter zakaj je dobro uživati sezonsko in lokalno pridelano sadje in zelenjavo. Po skupinah smo pripravili plakate ter jih po skupinah tudi predstavili. Pri likovni umetnosti smo izdelali trganko – moje najljubše sadje in zelenjava.
Tanja Kompan, prof.
RU 6. d, april 2025
Z učenci 6. d-razreda smo se v ponedeljek, 7. 4. 2025, na razredni uri pogovarjali o pomenu sadja in zelenjave za naše zdravje. Nato so učenci ustvarjali na temo sadja in zelenjave. Nekateri so ilustrirali, pisali pesmi, dramsko besedilo, dve učenki sta naredili strip …
Barbara Vinkler, prof.
Astronomija, april 2025
V okviru projekta sheme šolskega sadja in zelenjave smo se pri predmetu astronomija pogovarjali o prehrani astronavtov v vesolju. Učenke so hitro ugotovile, da je prehrana astronavtov zelo pomembna, ter da sadje in zelenjava v njihovi prehrani zavzemata zelo pomembno mesto. Tako smo se navezali na prehrano šolskih otrok in ugotovili, da mora v prehrani tako pri astronavtih kot tudi pri šolski mladini, pomembno mesto zavzemati sadje in zelenjava.
Pogovarjali smo se o vrstah sadja in zelenjave, ki jo lahko uporabljajo astronavti. Ugotovili smo, da če je le mogoče uživajo sveže sadje in zelenjavo, vendar so pri tem omejeni, ker je ta hitro pokvarljiva. Pregledali smo načine prevoza sadja in zelenjave do vesoljske postaje, vrste, ki so primerne za ta transport, ter načine pakiranja, ki sadju in zelenjavi podaljšajo obstojnost.
Dekleta so odkrila, da se astronavti prehranjujejo s svežim sadjem in zelenjavo, poleg tega pa še s sušenim sadje na srednjo vlažnost (sušene breskve, marelice, hruške . . .), ter živili v naravni obliki (oreščki). S pomočjo spleta so poiskale podatke o pomembnosti teh živil za organizem in vsebovanost koristnih snovi. O tem so potem izdelale še plakat.
Albina Rak, prof.
RU, 7. b
V 7. b smo se v ponedeljek, 17. 3. 2025, pri razredni uri, pogovarjali o pomenu sadja in zelenjave v naši vsakodnevni prehrani.
Pogovarjali smo se, zakaj je uživanje sadja in zelenjave sploh pomembno, zdravo. Učenci so povedali svoje izkušnje, koliko sadja/zelenjave dejansko pojedo (vsak dan/čez teden) in ali se jim zdi, da bi ga morali več. Poslušali smo različne odgovore, zakaj ga ne zaužijejo več – ker pozabijo, jim ni dobro, raje jedo druge prigrizke (sladkarije – čokoladice; slano – čips) ipd. Pogovarjali smo se o raznolikosti šolskih obrokov in o tem, ali vedno vzamejo/pojedo sadje (zelenjavo), ki je redno ponujeno pri šolskih malicah?!
Pogovorili smo se, katero sadje jim je najljubše in katerega dejansko največ pojedo.
Vsak učenec je na bel list narisal svoje najljubše sadje ali zelenjavo – nekateri so si izbrali precej ‘eksotične’ vrste sadja, ki ga radi poizkusijo; izdelke smo obesili/razstavili na oglasno desko na steno v matični učilnici (slika-spodaj).
Učenci so povedali, da je uživanje sadje najbrž pogojeno tudi z zgledom – v šoli (če ga uživajo sošolci)/doma – če ga uživajo starši.
Vesna Ernecl, prof.
razredničarka 7. b
1. a, marec 2025
V okviru šolske sheme sadja in zelenjave učenci redno uživamo sveže in zdrave pridelke. Več
5. b
Kaj menijo o šolski shemi učenci 5.b razreda?
Šolska shema mi je všeč, ker: sss5b2025
7. a, RU
V ponedeljek, 10. 3. 2025, smo razredno uro namenili šolski shemi. SSS7a2025
OPB 5
V skupini podaljšanega bivanja OPB5 (2. c razred) smo se pogovarjali o zdravi prehrani. SSSOPB52025
6. razred, Gospodinjstvo, februar 2025
Spoznavanje sadja in zelenjave pri učencih 6. razredov
Učenci 6. razredov so v sklopu projekta Shema šolskega sadja in zelenjave raziskovali različne vrste sadja in zelenjave. Doma so poiskali ključne informacije o izbranem sadežu ali zelenjavi, ki jih je še posebej zanimal(a). Tako je nastala zanimiva zbirka opisov, ki so jih predstavili v razredu in razstavili v šolski jedilnici.
Pri tem so se naučili marsikaj novega – od tega, katere vitamine in minerale vsebujejo posamezne vrste sadja in zelenjave, do pomembnosti njihovega vsakodnevnega uživanja za zdravje. Projekt je učence spodbudil k razmišljanju o zdravi prehrani in jih še bolj povezal z raznolikim svetom naravnih živil. 🍎🥦
Lidija Pocajt, prof.
8. c, december 2024
V 8. c smo pripravili igro Spomin na temo sadja in zelenjave.
Učenci so se razdelili v dve skupini, na fante in dekleta in iskali pare.
Alenka Juršnik, prof.
V 8. c razredu smo se pogovarjali o zdravem načinu življenja in zdravi prehrani. Učenci so napisali pesmi o sadju in zelenjavi. Poskušali so poiskati rime na različne vrste sadja in zelenjave.
Špela Plavše, prof.
3. c, december 2024
Pogovarjali smo se o sadju in zelenjavi. Kaj učenci radi jedo in česa ne. Ugotovili smo, da sta sadje in zelenjava zelo zdrava in je prav, da jemo raznovrstno. Nato smo narisali sadje in zelenjavo, ki ju radi jemo.
Risbe 3c december 2024 – Sadje, zelenjava
Špela Plavše, prof.
NPH
Priprava tradicionalne jed iz Primorske-jota s kislim zeljem
Učenci izbirnega predmeta Načini prehranjevanja so se v okviru spoznavanja slovenskih tradicionalnih jedi posvetili pripravi jote. Jota je okusna in nasitna enolončnica, ki izvira iz Primorske. Pripravljena je iz kislega zelja ali repe, krompirja, fižola ter začinjena s česnom, lovorom in prekajenim mesom, kar ji daje bogat in izrazit okus.
Med učenjem o tej jedi so se učenci naučili tudi pravilnih tehnik priprave in pomena uporabe lokalnih sestavin v slovenski kulinariki. Spoznali smo tudi, katere vitamine in minerale vsebuje zelje. Zelje je bogat vir vitamina C, vitamina K in vitamina B6 ter vsebuje pomembne minerale, kot so kalij, kalcij in magnezij.
Po zaključeni pripravi smo joto z veseljem poskusili. Bila je zares okusna in nas je vse navdušila!
Lidija Pocajt, prof.
3. b
Tudi v letošnjem šolskem letu se v 3. b razredu veliko pogovarjamo o zdravju. Poudarek dajemo predvsem zdravi prehrani ter prehranjevalnih navadah. Pogovarjamo se o tem, katera vrsta hrane je zdrava in katera škodljiva, če je zaužijemo preveč. Ogledali in ponovili smo prehransko piramido in ugotovili, da je potrebno uživati čim več sadja in zelenjave ter manj sladkorja in mastnih jedi. O tem se učimo tudi pri spoznavanju okolja. Na začetku šolskega leta smo imeli na šoli tudi zdravstveno predavanje, kjer so se učenci skupaj z medicinsko sestro pogovarjali o zdravju in skrbi zanj. Učenci so pridno sodelovali in se naučili veliko novega.
V ta namen smo pri likovni vzgoji narisali človeško figuro. Iz časopisnih reklam smo izrezali sadje (ali pa so ga sami narisali na list) in ga prilepili človeški figuri namesto las, oči, ust,…
(17. 9. 2024).
Razredničarka: Polona Libnik, prof.
SPH, 23. oktober 2024
Z učenci smo pri predmetu SPH uporabili kodrolistnati ohrovt, ki raste na šolskem vrtu, in iz njega pripravili slastno juho. Ker nihče od učencev te zelenjave ni poznal, smo najprej raziskali njene izjemne lastnosti. Ugotovili smo, da je ohrovt pravo bogastvo narave, saj ga lahko uživamo surovega ali kuhanega, in iz njega ustvarimo raznolike jedi: solate, juhe, polpete, smutije, rižote, mafine in celo hrustljav čips.
Ohrovt je prava zakladnica zdravja, saj vsebuje zelo malo kalorij, a veliko vlaknin, ki skrbijo za zdravo prebavo. Ena skodelica ohrovta ima le 36 kalorij, a kar 5 gramov vlaknin. Poleg tega je poln vitaminov, folne kisline in magnezija. Ohrovt je odlično zimsko superživilo, ki blagodejno vpliva na vid, kožo, kosti, srce, ožilje in imunski sistem ter pomaga pri vzdrževanju zdrave ravni holesterola in hidratacije telesa.
Pripravili smo juho po naslednjem receptu. Za sladico pa smo pripravili še orehovo rolado s kislo smetano. Učencem je bila juha všeč, še bolj pa sladica.
Lidija Pocajt, prof.
3. d, oktober 2024
V okviru projekta MANJ JE VEČ (16. 10. 2024) smo spoznavali pomen hrane za človeka. Med drugim so učenci izdelali plakat o sadju, iskali pregovore o sadju, reševali uganke, ugotavljali, kaj lahko pripravimo iz ostankov sadja in se preizkusili v pripravi jedi. Ob tem so spoznali tudi koristi sadja za človeka.
Pogovarjali smo se o vzgoji rastlin v sadovnjaku, o pomenu lokalno pridelanih živil ter o pomenu uživanja sadja za zdrav telesni razvoj otroka.
Anita Plamberger, prof.
8. do 15. oktober, evalvacija naravoslovnega dne v sadovnjaku, šestošolci
Po naravoslovnem dnevu smo pri pouku naravoslovja izvedli evalvacijo, ki je bila prava ustvarjalna eksplozija idej in domišljije. Učenci so s svojimi pesmimi in slogani pričarali pravo poezijo narave, vsak stih in beseda pa sta odsevala njihovo doživetje dneva. Nekateri so s svinčniki in barvami oživeli sadovnjak, kjer so jablane ponosno nosile svoje bogate plodove, spet drugi so risali čudovite sočne sadeže in jih preoblikovali v domiselne sadne figure. Razgibana domišljija jih je vodila tudi pri ustvarjanju križank, stripov in ugank, kjer so preizkusili ne le svoje znanje, temveč tudi ustvarjalno iskanje besed. Vse te dejavnosti so skupaj oblikovale čudovit mozaik spominov in vtisov, ki so ga učenci izkusili skozi oči umetnikov, pesnikov in raziskovalcev narave.
Anica Pudgar, učit. predm. pouka
Naravoslovni dan: Sadovnjak Turn: 6. a, 6. b, 6. c, 6. d, 7. oktober 2024
Šestošolci so imeli naravoslovni dan, v sklopu katerega so obiskali sadovnjak Turn. V prijetnem okolju sadovnjaka so z zanimanjem spoznavali vzgojo in oskrbo sadnega drevja. Ko jabolka dozorijo, jih je potrebno primerno skladiščiti. Sprehodili so se skozi hladilnico. Ogledali so si tudi postopek stiskanja sadja. Sadje, ki pade z dreves na tla poberejo in ga stisnejo v sladke in slastne sokove. To so se učenci prepričali sami. Topli sončni žarki so jih tako ogreli, da jim je degustacija jabolčnega soka še kako prav prišla. Ni pa ostalo samo pri tem. Sveža in okusna jabolka so jim še kako polepšala dan.
Po obisku sadovnjaka so se učenci podali še k čebelnjaku, kjer jih je prijazno sprejel gospod čebelar. Pojasnil jim je, da so pridne čebele izjemno pomembne opraševalke, brez katerih sadno drevje ne bi obrodilo svojih sladkih plodov. Učenci so z navdušenjem poslušali, kako čebele nabirajo nektar in skrbijo za opraševanje dreves. Čebelar je potrpežljivo odgovarjal na njihova vprašanja in razkril marsikatero skrivnost iz življenja v panju.
Za konec so učenci imeli priložnost poskusiti še čisti, dišeči med, ki je bil pravi vrhunec njihovega dneva. Sladek okus medu v kombinaciji s svežimi jabolki, sokom in sončnimi žarki je poskrbel za popoln zaključek njihovega naravoslovnega doživetja, polnega novih znanj in prijetnih občutkov.
Anica Pudgar, učit. predm. pouka
SLOVENŠČINA, oktober 2024
Pri pouku slovenščine v 6. b in v učni skupini 6.3 smo kot primer medpredmetnega povezovanja združili naravoslovno temo ter določeno vrsto neumetnostnega besedila kot obliko funkcionalne pismenosti.
V skupini 6.3 so učenci tvorili male oglase in tako s sodelovalno obliko učenja ustvarjali besedno in nebesedno.
Šestošolci v b-razredu pa so najprej brali in vrednotili besedilo s spleta avtorice Urške, mame Oopsija, tj. bloga z rubriko prehranskih nasvetov, ki govori o tem, kako naj spodbudimo otroka, da bo jedel dobro hrano, nato pa reševali naloge, povezane s to temo. Hkrati pa so učenci ponovili in utrdili snov iz oblikoslovja.
Na ta način se tudi v projektu ŠOLSKA SHEMA SADJA IN ZELENJAVE funkcionalna pismenost kaže kot znanje, in sicer ne samo kot pisanje in branje, temveč tudi kot dobro razumevanje ter vrednotenje prebranega in kot koristna uporaba pridobljenih informacij v vsakdanjem življenju.
Vlasta Šuber, prof.
PRILOGE:
OPB 1, oktober 2024
V letošnjem šolskem letu sodelujem pri projektu s prvošolci v OPB1.
Učence sem pri uri UPČ najprej motivirala s pravljico: Mala miška, HVALA!
Učenci so zelo pozorno prisluhnili vsebini pravljice in se po zaključenem branju aktivno vključevali v pogovor in podoživljanje vsebine. Skupaj smo se pogovarjali tudi o pomenu sadja in zelenjave za naše zdravje ter raznolikem uživanju hrane.
Z delom smo nadaljevali tudi naslednjo uro pri SU. Na tablo sem narisala različne črte ter učence posamezno poklicala k tabli, da so nadaljevali z risanjem črt (grafomotorične vaje). Učencem sem razdelila učne liste, ki so jih prilepili v zvezke za oddelek podaljšanega bivanja (OPB). Razložila sem jim potek dela ter jih povabila k delu. Učenci so z različnimi barvicami prevlekli in narisali črte na različno sadje v košari.
Po potrebi sem učencem pomagala pri delu, jih spodbujala in pohvalila za pravilno opravljeno nalogo. Po končanem delu so pospravili zvezke in se posladkali z narezanimi jabolki. Vsi skupaj smo pri delu zelo uživali.
Natalija Novak, dipl. vzg.
OPB 7, oktober 2024
Pri uri OPB 2. b razreda smo se z učenci pogovarjali o prehranskih navadah, ki bistveno vplivajo na njihovo zdravje. Učenci potrebujejo pestro zdravo prehrano. Povedali so, da so glavne sestavine njihove prehrane: kruh, žitni izdelki, sadje in zelenjava. Priznali so, da zaužijejo veliko premalo zelenjave, stročnic, medtem ko je uživanje sadja bolj priljubljeno. Prenasičeni so s sladkarijami in zamenjujejo glavne obroke, kot je zajtrk, za prigrizke.
Učenci so v pogovoru povedali, da izbirajo živila na podlagi okusa, videza, razpoložljivosti doma, prehranskih navad, poznavanja/navajenosti na določena živila, prav tako pa jim starši omogočajo priljubljene jedi.
Dogovorili smo se, da se bodo potrudili pojesti več zelenjave in sadja. Obljubo bomo preverjali enkrat tedensko.
Učenci so z risbicami prikazali njihovo najljubše sadje in zelenjavo.
Za zaključek je vsak učenec pojedel jabolko.
Marica Rožič, učit. predm. pouka
4. b, september in oktober 2024
V šolskem letu 2024/25 se z učenci 4. b razreda že od prvega šolskega dne pogovarjamo o pomenu vsakodnevnega uživanja sadja in zelenjave.
V mesecu oktobru bomo poseben poudarek namenili temam o pridelovanju in predelovanju hrane, prehranjevanju, zmanjševanju zavržkov hrane ter s tem povezanim ravnanjem.
Pri SLJ so učenci pisali krajša besedila in pesmi, kjer so navajali pomen rednega uživanja sadja in zelenjave.
Pri razrednih urah so bile vključene posamezne vsebine projekta Šolska shema.
Pri LUM smo risali in slikali sadje in zelenjavo.
V učilnici smo pripravili razstavo pesmi, zgodbic, risb in slik.
Vsebine o pomenu rednega uživanja sadja in zelenjave, so celotno šolsko leto vključene v medpredmetno povezovanje.
Bistvo vseh izvedenih dejavnosti bo tudi v bodoče ozavestiti učence o pomenu zdravega načina prehranjevanja in ohranjanja lastnega zdravja.
Razredničarka 4. b: Marija Jakopič, prof.
SPH, september 2024
Pri izbirnem predmetu (SPH) smo skupaj z učenci pripravili okusno enolončnico z ohrovtom. Učenci so aktivno sodelovali pri pripravi jedi, od rezanja zelenjave do mešanja sestavin. Med pripravo smo se pogovarjali o pomenu sestavin in njihovih hranilnih vrednostih. Ko je bila jed pripravljena, smo jo vsi skupaj z veseljem poskusili in odziv učencev je bil zelo pozitiven – enolončnica jim je bila zelo všeč.
Poleg same kulinarične izkušnje smo se učenci seznanili tudi s številnimi koristmi ohrovta. Ohrovt je namreč izredno hranljiva zelenjava, bogata z vitamini in minerali. Vsebuje veliko vitamina C, ki krepi imunski sistem, ter vitamina K, ki je pomemben za zdrave kosti in strjevanje krvi. Prav tako je bogat vir vlaknin, kar pripomore k dobri prebavi, in antioksidantov, ki ščitijo naše telo pred škodljivimi prostimi radikali.
Ohrovt je poleg tega odličen vir železa, kalcija in magnezija, kar prispeva k boljši presnovi in zdravju kosti.
Na koncu ure so učenci izrazili navdušenje nad pripravljeno jedjo in hkrati spoznali, kako pomembno je vključevanje zdrave in raznolike zelenjave v vsakodnevno prehrano.
Lidija Pocajt, prof.
RU, 7. d, september 2024
v 7. d razredu smo pri razredni uri uporabili orodje umetne inteligence ChatGPT in z vnosom petih naključnih sestavin, ki so jih predlagali učenci, pridobili recepte, ki jih je oblikoval program sam. Program je jedi tudi poimenoval. Nato smo ime jedi kopirali v spletni brskalnik Google in izbrali najbolj primerno sličico, ki bi lahko prikazovala omenjeno jed.
Ana Velički, prof.